Module II – Financiën & Boekhouding

“Voor een financieel gezonde VvE, niet alleen nú maar ook in de toekomst, zonder onverwachte tegenvallers”


1. Basis vaste diensten

  • Opstellen van een liquiditeitsbegroting op basis van de MJOP
  • Opstellen van de jaarlijkse exploitatiebegroting inclusief toelichting
  • Berekenen van de maandelijkse voorschotbijdragen
  • Versturen van facturen voor maandelijkse voorschotbijdragen per e-mail
  • Incasseren van voorschotbijdragen via automatische incasso
  • Inscannen & boeken van de inkomende facturen
  • Verwerken van bankmutaties
  • Betalen van reguliere facturen binnen begroting en mandaat
  • Betalen van bijzondere facturen na online goedkeuring door het bestuur
  • Beheer van maximaal 3 bankrekeningen bij ABN-AMRO of Rabobank
  • Polisbeheer van door de VvE afgesloten verzekeringen
  • Budgetbewaking en melding overschrijding aan het bestuur
  • Debiteurenbewaking
  • Op verzoek van een lid mailen van een saldo overzicht
  • Herinneren en aanmanen bij betalingsachterstanden
  • Berekenen en factureren van de definitieve voorschotten einde boekjaar
  • Overdracht concept jaarstukken aan bestuur/kascommissie en schriftelijke toelichting
  • Kort overleg per telefoon of per e-mail over reguliere financiële aangelegenheden
  • Verstrekken via e-mail of publicatie op website van informatie ten behoeve van de belastingaangifte
  • Opstellen van de jaarstukken (balans, exploitatierekening en jaarverslag)


2. Standaard variabele diensten

  • Versturen van facturen per post (standaard per  e-mail of download via website)
  • Doorbelasten van een factuur aan een eigenaar
  • Innen van verhuurpenningen of andere vergoedingen namens de VvE
  • Financieel en administratief afwikkelen van verhuizingen
  • Behandelen en afwikkelen van claims op de VvE via de WA verzekering
  • Behandelen en afwikkelen van claims van de VvE via de opstalverzekering
  • Versturen van een ingebrekestelling (“3e herinnering”)
  • Opstarten en begeleiden van een incassoprocedure
  • Opstellen van een jaarrekening op basis van door vorige beheerder aangeleverde stukken


3. Extra aanvullende diensten

  • Verzorgen van de afrekening warmte- of waterkosten
  • Beheren van extra bankrekeningen buiten de standaard 3
  • Beheren van een bankrekeningen anders dan van ABN-AMRO of Rabobank
  • Aansprakelijk stellen van derden voor schade toegebracht aan de VvE
  • Uitvoeren van een extra facturatieronde per e-mail
  • Uitvoeren van een extra facturatieronder per post
  • Extra overleg inzake financiële zaken op locatie op verzoek van het bestuur
  • Extra tussentijdse financiële rapportages anders dan de standaard gebruikelijke
  • Maatwerk adviezen en ondersteunende werkzaamheden op het gebied van financiën en verzekeringen




Module I - Techniek & OnderhoudKlik hier voor meer informatieModule III - Administratie & OrganisatieKlik hier voor meer informatie