Nieuwe of op te richten VvE

Het oprichten van een VvE is soms een lastige opgave. Er mag niets over het hoofd worden gezien dat later nadelig voor de VvE kan uitpakken. Het oprichten van een VvE is voor ons routine. Aan de hand van een uitgebreid stappenplan wordt er niets aan het toeval overgelaten. Van een voorgenomen splitsing van een VvE tot aan de eerste oprichtingsvergadering wordt u bijgestaan door ons deskundige team.

Werkzaamheden bij het oprichten van een VvE

Het oprichten van een VvE is altijd weer een spannende gebeurtenis. De VvE bestaat formeel al, maar krijgt tijdens de oprichtingsvergadering pas echt handen en voeten.  Een goed begin is het halve werk. Zo is het ook bij de oprichting van een VvE.  Wij nemen u graag alle werk uit handen en zorgen ervoor dat er niets aan het toeval wordt overgelaten. Een gerust gevoel tóch?

  • Nakijken en bestuderen van de splitsingsakte
  • Opstellen van een startbegroting aan de hand van een splitsingsakte
  • Opbouw in kaart brengen van de VvE bijdragen
  • Afsluiten van de nodige verzekeringen
  • Aanvragen van een bankrekeningnummer op naam van de VvE
  • Afsluiten of omzetten van diverse contracten naar keuze van de VvE
  • Opzetten van de ledenadministratie
  • Uitschrijven van de oprichtingsvergadering
  • Houden van de oprichtingsvergadering

Splitsing in appartementsrechten bij nieuwbouw en bestaande bouw

Stel uw wilt de woningen in een bestaand of nieuw te bouwen complex te koop aanbieden. In dat geval dient u het gebouw eerst juridisch te laten splitsen in appartementsrechten. Tijdens een splitsingstraject bestaan er behoorlijk wat valkuilen en struikelblokken. Eenmaal gesplitst is het meestal niet eenvoudig om de akte te wijzigen. Voorkomen is beter dan genezen. Ektiv VvE Beheer ontzorgt u door het hele traject of onderdelen ervan tot in de puntjes te regelen.

De volgende activiteiten zijn onderdeel van een splitsingstraject en kunnen wij voor u oppakken:

  • Laten vervaardigen van splitsingstekeningen en bouwkundige tekeningen in de bestaande en nieuwe situatie
  • Regelen van de splitsingsvergunning
  • Beoordelen welke andere vergunningen nodig zijn en het verkrijgen van deze vergunningen
  • Verzorgen van contacten met huurders inclusief het voeren van onderhandelingen over het afkopen van zolderkamers, het uitplaatsen, of andere bewonersonderhandelingen
  • Verzorgen van alle contacten met de verschillende partijen binnen de gemeente
  • Verzorgen van alle communicatie met derden zoals de constructeur, keuringsinstanties.
  • Regelen van funderingsonderzoek, andere onderzoeken en keuringen
  • Bouwbegeleiding (alleen indien lege woningen minimaal naar energielabel A gaan)
  • Contacten met de notaris


AANVRAAG INFORMATIE & ADVIESAANVRAAG OFFERTE